Jdi na obsah Jdi na menu
 


Fakta Civic 5G

26. 12. 2009
V roce 1991 dostal Civic úplně novou, klínovitě se svažující aerodynamickou karoserii s většími rozměry. Hatchback měl rozvor 257 cm a rozměry 408x169,5x134,5 cm. U sedanu s rozvorem 262 cm přesáhla délka 440 cm. Skončila výroba kombi Shuttle a sportovní kupé CRX přestalo být verzí modelů Civic, ale samostatnou typovou řadou s karoserií typu targa a příznačným názvem del Sol. Dvousedadlový vůz měl odnímatelný střešní díl, který se v luxusní verzi elektricky zasouval do zavazadlového prostoru. Úplnou novinkou bylo kupé vyráběné od roku 1992 v americkém Ohiu. Mělo stejný rozvor jako sedany a s motorem 1.6i VTEC (92 kW) se z něj dalo “vymáčknout” až 185 km/h. Další novinka přišla v roce 1995 z anglického Swindonu. Tam se začal vyrábět pětidveřový Civic 5 Door s motory 1,4 až 1,6 litru. Patnáctistovka s motorem VTEC-E vynikala nízkou spotřebou paliva (hatchback s tímto motorem vyhrál evropskou Eco Tour se spotřebou pod 5 l/100 km). Pátá generace Civiku získala titul japonského vozu roku (1991-92) a v roce 1995 byl vyroben desetimiliontý Civic. Do této generace patří i kombi Aero Deck z roku 1997, které mělo s nejsilnějším motorem 1,8 litru výkon 124 kW (168 k). Hlavním přínosem nové karoserie bylo zvětšení zavazadlového prostoru na 410 litrů.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář